Kedvencek sorozat - START!

Gondoltam elindítok egy 'kedvenc" sorozatot, mit szóltok?
Vásárolni mindenki szokott, kóstolgatni is talán, szeretek új dolgokat kipróbálni, minden hónapban van valami újdonság - ezeket fogom megosztani. Lesz olasz és magyar termék is, kedvencek vannak itt is - ott is :)

A téli hónapok számomra a legkülönlegesebbek, főleg a karácsonyra való készülődés miatt persze, sokan vagyunk így ezzel, ugye?
Ebben az első részben megosztom Veletek a decemberi- januári kedvenceimet. Nagy részét Magyarországon szereztem be, a többieket Olaszországban. Nagyon jó, hogy mindkét irányba mindig jönnek -mennek velünk a finomságok :)
A sorrend nem tükrözi a preferenciámat! Inkább a telefonomban való elhelyezkedést.


Imádom a szezonnak megfelelő dekorációkat! Ezt a toboz koszorút Dabason vettem egy hobbi/kincstár boltban, de persze a Kikában, virágboltokban, lakásfelszerelés üzletekben mindig szépeket lehet találni. Ez időtálló darab (nem hátrány :) ) s ha időm lesz, dekorálhatom is. De így is hangulatossá tette a bejárati ajtót, és sok ételfotómon is visszaköszön. Imádom! Mellesleg totál jó áron kaptam.


Az Adventi kalendáriumunkba én készítettem a csokikat. Ezekkel egy bökkenő volt -hogy túl nagyok lettek és nem fértek a kis fiókokba :D  így "sajnos" újakat kellett öntenem. :)  A Család persze örült. Meg én is, mert gyorsan kipróbálhattam a barátnőmtől, Angliából kapott cuki téli formáimat! Hópehely, télapó, hóember stb, nagyon édik! Ugye? Mindegyiket csoki ganache krémmel töltöttem.



 





És itt a kis adventi kalendárium, a Buttinette oldalról rendeltem. Mini azóta is ezzel is játszik, minden nap :)

Őőőőő, elkezdtem lefesteni az Adventi kamiont (Lignocolor festéket szeretem, ezek már régebbi beszerzések). Örültem a sok kis fióknak! :D  De nagyon szép lett, csak le kell waxolni még.

 

Vééégre eljutottam egy kalligráfia workshopra is!! Persze gyakorolnom kell(ene... de mikor is?)
A főzőzsineget is előszeretettel használtam decemberben. Méziknek is jár sál, nem? De. :)

 

Ezt a cuki manós fémdobozt a Sparban! találtam. Nagyon jó áron. Gondoltam kisfiunknak jó lesz... Már akkor tudtam hogy nem feltétlen ő fogja hasznosítani. Deháááát "kellett tárolni valamiben a diós vaníliás kiflit"! Például... Mondjuk Mini így is volt, hogy kisajátította a dobozt. A tartalmával együtt :D úgyhogy szerintem mindenki jól járt!



Hópehely!! Persze, hogy kihagyhatatlan decemberben! Az Amazonról rendeltem a formákat, illetve a Butlersből is kaptam... így már elég korrekt kis hópihe készletem van :)  Imádom...
A tányér az Ikeából van. Néha 1-1 darabra ott is elcsábulok, és mostanában nagy kedvenceim a kékek!
Na és a fenyőfa!! Az utóbbi években több karácsonyt Szaúd Arábiában töltöttünk Férj munkája miatt. Ahol is a karácsonyi dekoráció, és úgy egyébként a karácsony tiltott... így "természetesen" a karácsonyfa is. Műfenyőnk volt. Az is csempészáruként érkezett Bahrain-ből... szóval még örülhettünk, hogy volt. Szóóval, 2018. karácsonya volt az első az utóbbi éveinkben, amikor is IGAZI, ÉLŐ FENYŐFÁNK VOLT!! IMÁDTAM. Az az illat... Nem is gondoltam, hogy ennyire lehet örülni egy fenyőfának! Igaz, kisfiunkkal sok mindent újraélek, de ezen a télen szerintem nálam jobban senki nem örült az igazi fenyőjének. Kicsit nehéz is volt elbúcsúzni tőle január 6-án... Nagyban hozzájárult gyermekkorom karácsonyainak felidézéséhez!


Kis apróságok az Ikea-ból, illetve Rómában a Maisons Du Monde üzletből (sajnos :D ) soha nem jövök ki üres kézzel, szerintem legutóbb sem csak ezek a cuki ajándékkisérők jöttek velem, de ők a szezonhoz passzolnak.


Na igen, a csoki transzferfólia. Régóta szemezgettem vele... Megrendeltem Angliából (hosszú story miért onnan... ) KILOPTÁK a csomagomból! Nagyon fel voltam háborodva, ennek hangot is adtam a DPD /olasz oldalon BRT ügyfélszolgálatán is, és Facebookon is. Úgyhogy újrarendeltem, kedves barátnőm elhozta Magyarországra (ezúton is köszönet ), s december 23-án este (éjjel... de ki nézi... :D ) gyártottam a hópelyhes csokikat. Imádom... őt is. Meg a gyümölcskenyeret is, ami csak 10 napig készült :)  Szó szerint!!


Ricciarelli - Étcsokival bevont mandulás keksz
Leginkabb télen kapható, van csokimentes változat is, de ha választani lehet, nem mondok "nem"-et a csokira! :) Ha szereted az intenzív mandulás (kicsit marcipános) ízt, ízleni fog! Az 1. fotón ő látható a tányéron. Nyami... 1-1 doboz nem sokáig él nálunk.


Condorelli, belül puha torroncini (mandula és pisztáciadarabokkal, a torrone kisebb változata, a neve is erre utal, "kis torroni" = torroncini :)  ) különböző bevonatokkal:
Vaníliás fehér csokis, tej- és étcsokis, giandujás (mogyorós) csokis, kakaóvajas narancsos és citromos, kávés csokis...
Szép díszes fém dobozban kapható, ajándéknak is tökéletes (...volt).





Torrone különböző változatai, az ünnepi szezonhoz tartozik, ét- tejcsokis, gianduja (mogyoró) ízű csokis, kemény /puha... az én kedvencem a fehér csokis, pedig más fehér csokit kb soha nem eszem, de mandulával vagy mogyoróval nagyon finom...



Pasta, azaz tészta, minden mennyiségben :)  Ezúttal 'Dolce e Gabbana' által tervezett nagyon szép, speciális olasz motívumokkal díszített csomagolásban!! Be is szereztem pár csomaggal.



Bottega Verde - a karácsonyi bevásárlás egy részét ott intéztem, mindig betérek, nagyon jó krémeket találok mindig. Itt nem látszik a zárt csomagolás miatt, de ajándékba vettem fém gömb díszt, amiben kézkrém és ajakápoló lapult. És igen, december elején Rómában elég jó idő volt!! Ne utáljatok ezért! :)


Óóóóó, a Panettone. Elmaradhatatlan "kellék" a karácsonyi /adventi olasz asztalokon. A pékségekben kaphatók nagyon finomak, kedvencem a kandírozott narancshéjas... de van aki a klasszikus Pandorot kedveli. Nekem az túl egyszerű, kicsit száraz.

A jelenleg kedvenc bögréim :) Mivel Minifiunkat "Mini"-nek (is) becézzük, természetesen amint ezeket megláttam, beleszerettem. Végül Jézuska hozta!


Szeretem az Angyalokat, Tündéreket... Persze ez a kis kedves szín Tündér velem akart jönni, szintén Dabason találkoztunk. A gyertyatartót a Budapesti Karácsonyi Vásáron találtuk, évekkel ezelőtt. Most is láttunk nagyon hasonlókat. 
 




Szép napot! És szép januárt! :)

Megjegyzések