Eszterházy torta, a nagy kedvenc ♥️ Olasz kivitelben



Valentin napra gondolkodtam valami különleges desszerten. Mivel az Eszterházy tortát imádom, s szerintem igazán kevés helyen készítik nagyon finomra (olyan igazira, amiben benne van a megfelelő mennyiségű dió, ami harmonizál a finom vaníliával...), s igazán ritkán eszünk, erre esett a választásom. Ráadásul az új csoki-transzferfóliát már időben megrendeltem szíves kivitelben, itt volt az alkalom, hogy kreatívkodjak vele, ezzel díszítettem a torta oldalát körben. Imádom az eredményt! 💕



A receptet ITT találtam, bár a cukrot jelentősen csökkentettem, s még annak egy részét is eritrittel helyettesítettem (s így is pont elég édes lett!); illetve amint elkezdtem a mixelést, elég gyorsan rájöttem, hogy kevés lesz a dió 🙈 Szerencsére Avola-ból a legutóbbi nyaralásunk alkalmával hoztunk sooook finom szicíliai mandulát, így gyorsan pörköltem három maréknyit. 




Mi került lapokba:
300 g tojásfehérje, ami kb 10 db
150 g nádcukor + 50 g eritrit (az eredeti receptben 300 g van... szerintem borzalom az a mennyiség ) 
160 g mandula + 100 g dió, pirítva, apróra darálva (az eredeti Eszterházyban csak dió van ) 
20 g liszt 

Mi kell a krémhez?
300 g szobahőmérsékletű vaj
60 g nádcukor (eredetileg 125 gramm...) 

250 ml tej 
1/4 vaníliarúd kikapart belseje 
5 tojás sárgája 
50 g dió, pörkölve és darálva
50 ml rum 

A sütőt melegítsd elő 180-200 fokra.
A lapokhoz a tojások fehérjét a cukorral verd fel nem túl kemény habbá, majd óvatosan forgasd hozzá a lisztet, diót. Sütőpapírral bélelt tepsire, vagy tortaforma aljára kenj 1-1 adag masszát, süsd kb 8-10 percig. Figyeld, hogy ne száradjon nagyon ki. 

TIPP:
A tepsit zsírozhatod/lisztezheted is, én a sütőpapírt preferálom. Ha nem jönne le könnyen a lap aljáról a papír, takard le egy tiszta konyharuhával pár percre, és a hőtől azután könnyen eltávolítható. 

Vaníliás krém:
A cukrot keverd ki a tojások sárgájával.
A tejet forrald fel a vaníliarúddal és a kikapart magokkal, majd add hozzá a tojásos keveréket. Folyamatosan kevergetve melegítsd, míg elkezd sűrűsödni - de nem szabad forralni! 
Vedd le a tűzről, add hozzá a diót, s hagyd hűlni, ezután távolítsd el a vaníliarudat. 
Ha langyosra hűlt, folyamatosan keverve add hozzá a vajas krémhez, kis adagokban; keverd habosra a rummal együtt. 
A krémet oszd négy részre, kend meg a lapokat és a torta oldalát is; a tetejét díszítheted hagyományosan lekvárral és fondannal, vagy a diós krémmel - én az utóbbit választottam. 
Nagyon kellemesen harmonizál a lágy mandulaíz a vaníliás krémmel és a lapokkal, amik megpuhultak kicsit. Máskor is meg fogom csinálni, mert mennyei lett! 

Ha elkészíted, írj hogy sikerült! 

Jó étvágyat & Boldog Valentin napot! ♥️♥️ 








--

J.

Megjegyzések