Sponge cake



Szulinapra keszult... Az utolso pillanatban Ferjnek eszebe jutott, "nem tudnal valamit osszecsapni"?? De, leginkabb a tenyereimet :) oromomben :) 
Tippet felig angol baratnomtol kaptam -ki mastol, ha angol tortarol van szo?! Utoljara 15 eve ettem Victoria sponge cake-et Angliaban, ezt se sikerult megkostolnom, mert kisbabank miatt elobb eljottunk mint a torta felvagasa... :) de biztos vagyok benne, hogy nem fog ujabb 15 ev eltelni! Ujra tervezem gyartani, mert nagyon jol sikerult a piskota, szepseges lett, mennyei illatu, tartasa van de megis megfelelo puhasagu.

Végül nem az eredeti recept szerinti lekvár + tejszín kombóval töltöttem, hanem áfonylekvárral és mascarpone krémmel.

Hozzavalok -ahogy en csinaltam legalabbis:
220 g sotlan vaj, szobahomersekletu
220 g nadcukor, daralva, hogy ne legyen nagy kristalyszemcses
4 tojás, szobahőmérsékleten
1 teaskanal vanilias cukor
220 g liszt
1 csomag sutopor 
1 dl tej

- Sutot melegitsd elo 180 C fokra /350 F
- Vajazz es lisztezz két tortaformat, en az aljara mindig teszek sutopapirt, ami konnyen lehuzhato
- A vajat es a cukrokat alaposan keverd ki, mig kifeheredik es kisse habos lesz.
- Keverd bele a tojasokat egyenkent, tovabbra is a mixerrel. 
- Fakanallal keverd hozza a lisztet kisebb adagokban, majd add hozzá a tejet is. Lagy, kremes, majdnem csepegos allagu lesz a teszta.
- Oszd ket sutoformaba a tesztadat, süsd őket kb 20 percig, míg aranybarnák lesznek, s a piskóta nyomás után “visszaugrik”. 




















Megjegyzések